lørdag den 8. marts 2008

Ny distro

Forleden snublede jeg over en lidt speciel distribution. Den kommer fra Iran, og har fokus på persiske brugere(fonte osv), men er fuldt ud brugbar, for andre brugere.
Den er baseret på debian testing, og er som sådan stabil og fyldt med pakker, og har en masse god dokumentation.
Den fremstår dog ikke helt så helstøbt, som Ubuntu, men har dog sine egne styrker. Blandt andet virker mit trådløse netkort, ud af kassen og pakkerne er af nyere dato. Ifht debian har den en mere logisk menustruktur, og jeg ser den lidt som en debian, uden al den tilretning, jeg normalt laver.
Jeg har en større opgave fra min skole, og der er også lidt andet IT arbejde, så Parsix kommer på en hård prøve, i den kommende måned og så får vi se, om den skal blive på maskinen. Indtil videre er jeg godt tilfreds.

EDIT!!
Så røg parsix på porten. Den ville ikke mounte min usbdisk, og jeg fandt ikke noget svar på hvorfor. Så nu er jeg i fuld gang med Mepis.
Håber bare at den fungerer tilfredsstillende.

Ingen kommentarer: