onsdag den 19. marts 2008

Mint+Starcraft+bror=Hygge!

Jeg fandt et smart lille program, der hedder playonlinux. Det er ganske enkelt, en frontend til wine, med en række scripts der gør installering af spil, til en leg. Jeg fandt mit gamle starcraft frem og gav det en prøvetur og minsandten om det virker. Det kører endda glimrende. Og det er jo et helt godt spil, der virkelig viser, hvor lidt der er sket i genren, de sidste mange år.

Der var dog lidt bøvl med at få spillet opdateret, hvilket skyldet en fejl i det script, der var med. Jeg paster lige den rigtige version, så jeg har skidtet hvis det skulle blive aktuelt:

#!/bin/bash

if [ "$PLAYONLINUX" = "" ]

then


exit 0


fi

source "$PLAYONLINUX/lib/sources"

message "Bienvenue dans le script d'installation du patch 1.152 de Starcraft"


verifier_installation_e "Starcraft"


mkdir -p $HOME/.PlayOnLinux/tmp/


cd $HOME/.PlayOnLinux/tmp


message "Je vais télécharger le patch sur http://www.blizzard.com/.\nCette opération peut nécessiter du temps.\nCliquez sur valider pour commencer."


telecharger "Patientez pendant le téléchargement..." "http://ftp.blizzard.com/pub/starcraft/patches/PC/SC-1152.exe"


select_prefixe "$HOME/.PlayOnLinux/wineprefix/Starcraft/"


message "Téléchargement terminé. Installation du patch"


wine ./SC-1152.exe


message "Le patch a été correctement installé"




Sådan!


Mint summer derudaf og jeg er stadig meget tilfreds. Jeg kan bruge min viden om Ubuntu og alligevel have et andet system. Ganske glimrende!

En helt anden ting. Dette indlæg er skrevet med en lille applet til gnome, der hedder gnome blog. Den udmærker sig ved, at ligge i panelet, så et indlæg i bloggen kun er et klik væk. Nu får vi se hvordan det virker. Det ser eksempelvis ikke ud til at tags virker.


På familiære front, er der også sket noget. Jeg skal være far igen!! Det bliver sgu sjovt! En mere trist begivenhed er at min lille søn er syg, altså den fødte af dem:-) Han har feber, men er dog i skrivende stund, feberfri. Lad os håbe det bliver ved sådan!


Det var alt for denne gang. Vi ses.

Ingen kommentarer: