fredag den 14. marts 2008

Linux mint

Så røg Parsix på porten, den har dog stadig en lille partion på disken, så jeg kan følge op på den bugrepport, jeg har sendt.
Nu sidder jeg i Linux Mint og skammer mig egentlig lidt. Det er jo en begynder dist, og der skal slet ikke laves noget som helst! Alt spiller og programmerne er dem jeg normalt bruger, det er næsten helt kedeligt!
Men hvor er det dog en velfungerende og køn dist, der sidder med Ubuntu som base. Meget fint!
Jeg har et lille screendumb:














En temmelig køn dist, hvis jeg selv skal sige det.
Jeg kommer lige i tanke om, at der faktisk var lidt arbejde, der skulle laves.
Jeg blacklistede modulet til mit trådløse kort, da det modul der følger med Ubuntu kernen, er noget værre hø!
Derefter brugte jeg Mints ndiswrapper værktøj, til at bruge windows driveren. Enkelt hurtigt og nemt!

Af andre spændende ting, der er sket kan nævnes at jeg har sat mig for at skrive en lille liste for ting, jeg vil nå inden for en given tid:

Inden for 1 måned, skal jeg være begyndt på min bog.
Inden for 3 måneder jeg begynde til boksning.
Inden sommer skal jeg være klar, så jeg kan tage en vandretur til norge.

Og der kommer sikkert et par enkelte ting på listen. Jeg vil eksempelvis gerne, udfordre mig selv mere hvad angår fotografering. Det må jeg lige se, hvordan jeg gør.
Det var alt for denne gang.

Ingen kommentarer: