torsdag den 19. juni 2008

Ubuntu ud, Mandriva ind

Så skete det. Efter flere års Ubuntu herredømme, har jeg nu skiftet distro på begge mine maskiner. Der sidder nu en fin og køn Mandriva på begge mine maskiner, og jeg har ikke set mig tilbage endnu.
Der var efterhånden så meget bøvl med Ubuntu, og med deres sidste udgivelse knækkede filmen helt. Man kan simpelthen ikke smide en LTS udgivelse ud, med beta og "pre release" software i, specielt ikke hvis man gerne vil tages seriøst af erhverslivet.

Så jeg overvejede at vente, og smide Suse på maskinen, men utålmodighed og lidt tid tilovers, fik mig til at installere Mandriva.
Som du måske ved har jeg en Wacom Digitizer og under Ubuntu skulle man pille en del, for at få skidtet til at virke. Og når man endelig havde gjort det, fik men en hamrende ustabil Xorg. Så jeg var spændt på Mandriva, og hold da op hvor tingene bare virker.
Alt, jeg gentager, alt virker. Trykfølsomhed, tilt, hele skidtet! Og tænk sig, at jeg slet ikke har rodet ved noget. Og min Xorg... Den er stabil!

Fra installationen af, havde Mandriva og smidt den lukkede ATI driver ind. Da jeg ikke er religiøs omkring software, er jeg rigtig godt tilfreds.

Kan du huske at min strømforsyning til laptoppen døde? Jeg har netop fået en ny, så begge maskiner summer nu lystigt derudaf.
Måske er det sorte uheld endelig ved at drive over:-)

Ingen kommentarer: