søndag den 1. juni 2008

Mandriva fyret

Nok må være nok!
Måske er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen, ej heller den hurtigste knallert på molen. Men jeg kan dog finde min vej rundt i Linux og lave de fleste ting, når det er nødvendigt.
Men jeg kan simpelthen ikke regne Mandriva ud! Der er eksempelvis flere repos, som Mandriva, ganske venligt, selv tilføjer til repolisten. Så langt så godt. Der er blandt andet et backport repo, som indeholder nyere software, hvilket jo er ganske glimrende. Nu vil jeg jo bare køre standard software som Mandriva shipper med og supportere. Men ak, trods min deaktivering af backport, blev der ved med at figurere backport pakker. Måske ikke et problem for de fleste andre, men hvis jeg ikke kan stole på pakkehåndteringen systemet kommer med, så kan jeg heller ikke stole på stabiliteten af systemet, i det lange løb.

Jeg kan heller ikke installere driveren til mit wifikort. Jeg har gjort det så mange gange før på Ubuntu, fedora, Zenwalk, Debian, og Suse. Aldrig har der været problemer, men åbenbart er Mandriva skruet fuldstændig obskurt sammen!!

Dog er der kommet en god ting ud af det. Jeg er blevet helt varm på KDE...

Ingen kommentarer: