fredag den 22. august 2008

Elisa mediacenter

For et stykke tid siden prøvede jeg ganske kort, at få en mythtv boks op. Projektet kuldsejlede, da jeg ikke kunne finde ud af at aktivere tv-out på"mit radeon kort.

Jeg tror dog jeg har fundet en løsning, med Mandriva, og jeg har tilmed fundet et alternativ til Mythtv, nemlig Elisa.
En gut i min lokale LUG spurgte om jeg kendte til projektet og da Mandriva promoverer projektet kendte jeg lidt til det.Elisa ser ganske lækker ud, dog er der ingen mulighed for at optage tv, men jeg havde egentlig ikke tænkt mig at bruge den funktion.
Som det ses er GUI'en ganske fin. Ovenstående er et screendump fraa Elisa's filmafspiller.
Og her er det musikafspilleren, der er igang. Generelt er brugerfladen meget enkel og man er hurtig igang med at se film eller høre musik.
Jeg vender tilbage, når jeg har fået skidtet koblet til fjernsynet.

Ingen kommentarer: