søndag den 27. april 2008

Wacom og Ubuntu

Da jeg er stoppet ved Nettips, mente redaktøren, at jeg fortjente en gave. Og det blev en wacom digitizer!
Et glimrende redskab i Gimp og til mine andre små sysler.
Jeg smider lige to links, der forklarer hvordan man får skidtet til at virke:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=4785779

http://www.gimptalk.com/forum/topic.php?t=17992&start=1

Jeg har primært brugt det første link, og så taget selv trykfølsomhedsdelen(hold da op et ord), fra nummer to.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej, er selv lidt træt af at sætte min bamboo tablet op under ubuntu 8, men kender du en distro som virker med den til at starte med, og gerne med gnome ?

opensolaris virker fint med bamboo, men ikke med min lyd *S* - og inkscape er overhovedet ikke til at få til at køre på solaris....

altminpost@gmail.com

The slayer sagde ...

Hmm jeg er ikke helt sikker på om den virker ud af kassen med nogle andre. Jeg har dog en fornemmelse af, at det måske kunne virke på mandriva.
Jeg installerer snart Mandrive på den stationære(hvor man wacom er koblet til), og så skal jeg nok vende tilbage med resutatet.

The slayer sagde ...

SÅ er Mandriva testet.
Med min Wacom virker ALT. lige fra trykfølsomhed til Gimp.
Og det uden at jeg har pillet vel og mærke.

Anonym sagde ...

Hej, sjovt nok bruger jeg også selv mandriva , men tak for det gode råd *S*, kigger selv lidt med inde på distrowatch, og prøve noget forskelligt linux for sjovt af og til, og ja min virker også perfekt på mandriva, *S* - tak